Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Malva Jonasson - 7 juni 2010 14:21

är inte alltid lätt. Min far har betett sig rätt respektlöst emot hans fru. Jag tror jag har en av Sveriges tjurigaste pappor. Dvs inom hemmets fyra väggar. Han lappade till oss en gång när vi var små. Han bad syrran om ursäkt men inte mig.

Det var den gången och aldrig mer.

Men han är så fruktansvärt tjurig och grinig JÄMT när han är hemma och det inte är någon utanför familjen som är på besök. Han råkade putta ner äggkartongen i kylskåpet ner på golvet i påskas. Det var mitt och min mans fel. Eftersom våran mjölkkartong hade "puttat till hyllan som äggen stod på" som han sa. Om en mjölkkartong som står i kylskåpsdörren puttar till en hylla kan ju inte vi rå för. Hur skulle vi kunna veta att han har så förbaskat trångt i kylskåpet att man inte kan ha saker i dörrhyllorna? Särskilt när han ställt sitt eget j****a mjölkpaket där fast i ett annat fack.


Fick idag veta att en persons kompis mamma är intresserad av pappa. Försökte varna henne för hur pappa beter sig hemma men de tror inte på det, att jag överdriver, han är ju så snäll och häftig utanför hemmets dörrar. Så jag tänker just nu att varsågod. Bli ihop med min pappa så får vi se om fortsätter tycka att han är så översvallande snäll och häftig. Jag har varnat dig. Lycka till. Själv hoppas jag att pappa inte blir ihop med någon på LÄNGE nu. Jag vill slippa se honom behandla fler flickvänner illa.

Ovido - Quiz & Flashcards