Alla inlägg under oktober 2013

Av Malva Jonasson - 29 oktober 2013 14:02

Jag ser att den här bloggen är min gnällventil. Alla inläggen är gnäll gnäll gnäll. Och här kommer ett till.


Jag är trött på att laga mat. Vilket gör att maten jag gör blir tråkig. Barnen har kommit in i en period när ingen mat duger hemma. Verkligen ingenting. Dem äter inte ens pannkakor som annars är en favorit. Vad sjutton ska jag göra för mat? Det enda jag gör är att laga mat, städa, plocka undan och byta blöjor känns det som. Oftast känns det fruktansvärt skönt att vara singel men en del dagar hade det varit så fruktansvärt skönt att få dela livets alla måsten med någon. Då skulle barnen få det lite roligare också, dem är för små för att släppa ut ensamma vilket gör att dem i princip aldrig får komma ut när jag hätmat dem på dagis för då måste jag fixa mellis, städa, laga mat eller handla, oftast flera av dessa dagligen. Vi åkte på magsjuka alla tre och sedan dess har jag verkligen ingen lust med någonting alls. Jag bara är och slösar bort min tid och känner mig som världens tråkigaste mamma. Vi åkte iallafall in till Kungälv i fredags och gick på marknaden som var där, kul att se lite folk.


Nej. Jag lär väl fortsätta byta sängkläder här. Suck. Tänk om man kunde få vinna ett års städning. Då kanske man skulle få tillbaka lusten att göra någonting om man hann med annat än städ, tvätt och matlagning varenda dag

Ovido - Quiz & Flashcards