Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Till mitt ex

Av Malva Jonasson - 13 mars 2013 20:42

Hur dum tror du egentligen att jag är? Tror du på fullaste allvar att jag skulle tro på att du tagit en random brud på stan och sagt till dina arbetsgivare att den här tjejen, hon skulle plats i erat gäng, hur dum tror du att jag är när du säger att du kanske har träffat någon men neeeej du känner henne inte. Ni har bara hånglat lite och du har ordnat jobb till denna fullständiga främling. Hur dum tror du att jag är egentligen?

Hur är du funtad som på allvar tror att jag ska bli glad när jag får ett mail där det står att du inte kan synas med någon som ser ut som jag gör? Och när man konfronterar dig säger du att du menade ju inte så. Nähä, men varför skrev du de orden då? Allvarligt talat?

Vet du något sorgligt? Vi var tillsammans i många år men inte ens en sekund har jag saknat dig sedan du flyttade. Inte ens en halv sekund. För den killen jag blev ihop med är död. Någonstans på vägen sista två åren fattade du beslutet att ta dina föräldrars och syskons absolut sämsta sidor och började använda dem själv, ställa dig och säga att du vill inte göra som din pappa och gå bakom ryggen på mig, att du kanske träffat någon men då har du ju gått bakom ryggen på mig. Du har på något ställe träffat en tjej som du lärt känna, som du hånglat med och som du ordnat jobb till. Då har di ju gått bakom ryggen på mig. När tyckte du det var en bra idé att vara otrogen trots att du sett hur ont det gjorde för din mamma och ditt syskon när de blev utsatta för otrohet? Trots att du så många gånger talat om hur lite respekt du har för din far pga det där. När?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malva Jonasson - 7 september 2014 15:38

Det tog slut. Det gör lite ont, han var verkligen snäll och go men vi kan inte ge varandra det vi behöver och vill ha. Jag kan inte ge honom och han kan inte ge mig. Jag kan inte vara med någon som försöker tvinga mig att älska heller. Det går bara i...

Av Malva Jonasson - 7 september 2014 12:25

Jag har några veckor dejtat en person. Men jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill. Ena stunden vill jag bygga på det, nästa inte. Anledningen till att jag tvivlar och vacklar är att h*n inte har erfarenhet av egna barn, inte riktigt har f...

Av Malva Jonasson - 29 juni 2014 16:43

och lite deppig. Jag är bara så fruktansvärt trött in i djupet av själen. Det har hänt flera oerhört jobbiga saker det här året och energinivån är väldigt låg. Jag är så trött på att göra allt markarbete själv. Det är bara jag som tvättar, städar, vi...

Av Malva Jonasson - 15 maj 2014 17:40

Ofta får jag frågan av andra föräldrar som lever i par, hur jag orkar. Jag svarar i princip alltid att oftast går det jättebra och det gör det men det är tungt. Så förbaskat jävla tungt emellanåt, när man är så trött och stressad så att man bara sitt...

Av Malva Jonasson - 24 februari 2014 15:30

Just nu är jag så less på allting känns det som. Kört fast på jobbet. Konstant tjafsande med den lilla här hemma, trotsande till tusen både morgon dag och kväll och ofta även nätter. Jag gör inget annat än diskar, dammsuger, torkar golv, tvättar, lag...

Ovido - Quiz & Flashcards