Alla inlägg under september 2011

Av Malva Jonasson - 3 september 2011 11:01

men det har ändrats rätt mycket sedan jag och syrran föddes. Då skulle man sova på mage. Nu ska man sova på rygg. Vilket jag talade om för mamma. Hennes kommentar då var blixtsnabb: Jaha så de ska kvävas i sina egna spyor då! Men barnen reflexvänder på huvudet om de kräks när de ligger på rygg.

Mamma tycker att jag mer eller mindre ska tvinga på vårat barn napp. Men hon spottar ut den snabbare än man hinner få in den i hennes mun=hon vill inte ha den. Varför ska jag tvinga på henne den? Jag använder amningsnapp eftersom lillkillen suger sönder mina bröstvårtor. Mamma tycker det är jättekonstigt och undrar om jag har slutat med den där plastgrejen än. Men varför ska jag sluta med den? Han går upp i vikt, han kan inte suga sönder mina bröstvårtor. Win-win situation.

Ovido - Quiz & Flashcards