Alla inlägg den 29 december 2010

Av Malva Jonasson - 29 december 2010 12:06

Idag är en illamåendedag. Vet inte riktigt vad det är jag inte får igång. Jag har inte ätit som jag gjort de senaste dagarna. Det är svårt. Är man hemma kan man gå och småäta utan att det ser konstigt ut eller blir svårt för att maten tagit slut. När jag är på jobbet har jag inte fri tillgång till maten och jag kan inte äta det som kroppen vill ha utan kan bara välja mellan att ta lite till av lunchlådan eller en liten tallrik med yogurt. De pratar om chips på radion. Jag blir sugen på grillchips trots att jag inte tycker om det och vet att jag kommer må dåligt av att äta det.

Varför har min matbutik slutat sälja viltgrejer? De hade viltpålägg förut som var ruggigt gott. Och varför är jag så sjukt sugen på de där förbaskade tekakorna som innehåller surdeg? Det blir inte samma smak om man bakar själv och vanliga tekakor som inte är fullkorn smakar skit.

Ovido - Quiz & Flashcards